onsdag 8 oktober 2014

Grym mat och barnböcker


Idag var det möte på biblioteket med föräldragruppen. Mysigt. Såg till att skaffa ett lånekort här i Veddige. Lånade ett par böcker till Anna-Vera - "Processen" av Kafka och "Brott och straff" av Dostojevski. Hon skall bli ett litterärt unikum. Haha, nä det blev böcker i stil med "vad säger tuppen?". Läste för henne och hon tittade förvånat på mig när jag sa kuckeliku på tio olika språk. Jag väljer att tolka det som att hon var sjukt impad av mina språkkunskaper.

Idag lagade jag så supergod mat. Ett recept från tidningen Leva & bo. Det var superlätt att laga, innehöll bra grejer och skulle lätt fungera som bjudmat! Jonas slickade rent tallriken när han ätit upp. Jag tar det som ett gott betyg.

Nu sover min lilla familj. Katt på soffan. Jonas däckad med kläder på, ovanpå täcket i sängen. Och Anna-Vera väl inbäddad i sin säng. Innan hon somnade låg hon och kikade lite. Som ni ser på bilden ovan gjorde jag vad jag kunde för att skapa lite underhållning utan att behöva vara aktiv själv, haha. Men hon låg och kikade på sina gosedjur och böcker tills hon somnade. Success!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar