fredag 24 oktober 2014

Gnagare vs Elin & Jonas 1-0

Vi misstänker att en råtta försöker äta sig in i vårt hus. Skitstressande är det för man hör verkligen ljudet av tänder som gnager i trä! Och när den är igång jobbar den ihärdigt. Dessutom kommer ljudet från under verandan vilket innebär att det jäveln gömmer sig där inne! Så igår placerade pappa ut en råttfälla under verandan och så fick vi låna deras anti-gnagare-dosa. Den ska göra så att möss och råttor håller sig borta. Vi misstänker att råttan är och gnager på fönstret till tvättstugan i källaren. Så jag ställde dit en radio och tände lampan nu under natten. Det hänger en gardin för fönstret där eftersom det ligger under verandan. Vi inser ju att om vi lyfter gardinen så kanske vi kan se krabaten, men ingen av oss vågar!

Imorse hörde jag den igen. Sprang ut iklädd morgonrock och foppatofflor och stampade runt över verandan. Jag såg antagligen ut som ett barn med aggressionsproblem, haha!

Nej men seriöst, jag börjar bli förbannad nu och sjukt stressad över ljudet. Tänk om den håller på att bygga bo??!! Fyyy fanken va äckligt!! Nej, detta måste lösa sig bums innan det blir riktigt stort problem. Det blir min mission idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar