onsdag 8 oktober 2014

Äppelkaka, poddar och kärlekstörstande katt

Eftersom Anna-Veras nya grej är att sova längre stunder på dagen, har jag nu möjlighet att pyssla runt. Idag provade jag att göra en äppelkaka som blev supergod. Och den var dessutom superenkel! Allting blandades i kastrull och sedan in i ugnen. Mamma och pappa kom förbi på fika och kakan fick gott betyg.

Vad har mer skett idag då? Har börjat med processen att strukturera upp de öar av stök i huset som funnits där sedan vi flyttade in. Det går i små steg, men jag gillar att organisera och städa upp bit för bit. Är skönt att ta något litet varje dag. Samlade ihop barnkläder som A-V ännu inte vuxit in i. Gick igenom en stor hög med papper och reklam. Röjde upp ordentligt på köksbänken.
Tittade på "Ett härligare liv" med Hanna och Amanda på Svt Flow. Mysigt program. Gillar verkligen dessa två kvinnor. Även deras matlagningsprogram på Aftonbladet och deras pod är mysiga. Apropå poddar så har jag börjat botanisera bland alla podcaster. Älskar detta medie! Har redan hittat några sköna som jag prenumererar på. Får väl ta och tipsa om några av dem någon dag.

Just nu ligger Rosa bakom mig på min soffa. Stackars kisse. Innan A-V kom så fick Rosa mer gos än hon kunde hantera. Vi hade henne alltid i knät och hon låg i våran säng vid fotänden och sov. Vi gosade och pratade med henne. Men när bebis kom fanns inte riktigt detta fokus längre. Och nu får hon inte ens gå in i vårt sovrum sedan jag fann henne liggandes i spjälsängen. Ikväll satte jag mig jämte henne i soffan (något jag inte har gjort på länge) och hon hoppade upp i mitt knä, spann, ålade sig och  kelade som om det inte fanns en morgondag. Jag fick rätt dåligt samvete. Stackars kisse. Love you Rosa!

Eftersom jag åter äter mjölkprodukter, sitter jag nu och smaskar i mig knäckebröd med Bregott. Satan va gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar