tisdag 23 september 2014

Varför blogga?


 
Klockan är 23:20. Sitter i sängen med min 8 år gamla MacBook. På min vänstra sida ligger en snarkande Jonas. Han pratade nyss i sömnen - sa något om "dom jävlarna..." På min högra sida ligger Anna-Vera i sin säng. Armarna rätt ut. Hon log nyss i sömnen. Undrar om hon drömde något? På tv:n i bakgrunden är det "Vänner". En tv-serie som följt mig genom livet sedan jag var tonåring.

Funderar över bloggandet. På ett sätt tycker jag att det jag bloggar om nu mera är helt meningslöst egentligen. Bara intressant för mig själv och mer som en dagbok där jag återger vad som hänt under dagen. Men sedan tänker jag att det är ju helt frivilligt att gå in och läsa. Och jag tror nog egentligen att jag skriver för min egen skull. För att jag mår bra av att skriva ner mina tankar. Och ibland kretsar tankarna kring ytliga saker och praktiska händelser under dagen - ibland är funderingarna djupare och fantasin större. Jag släpper helt alla pretentioner med denna blogg och är helt enkelt bara mig själv. Mitt vardagliga, tråkiga, ibland roliga och kreativa jag. Jag hoppas att jag kommer kunna fylla den med en del musik, humor, bra texter, inredning, färg och form. Men jag tänker inte pressa fram något. Bloggen får helt enkelt följa mig i mina svängningar.

Till er som läser - godnatt!
Till mig själv - sov för faan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar