söndag 21 september 2014

En skön dag



En skön lördag. Glad och harmonisk bebis. Vi låg alla tre kvar i sängen länge imorse. Sedan åkte vi till Öströö med mamma och pappa. Fikade och jag åt mjölkfri bulle. Och så gick jag igenom marmeladsortimentet i butiken. Två burkar fick följa med hem - en med rabarber och en med passionsfrukt, mango och kokos. Gödda!

Väl hemma igen tittade jag och Jonas på näst sista avsnittet av tv-serien 24, säsong 5. Sjukt bra och spännande serie. Ingen kan viska så intensivt som Jack Bauer. Ända sedan Anna-Vera föddes har denna serie fått stå för kvällsunderhållningen. Älskar att ha en bra serie framför sig. Flera timmar av god underhållning säkrade liksom.

Ikväll blev vi inbjudna på spontanmiddag hos grannarna. Jäkligt gott var det och jäkligt trevligt! Och så en bonus att bara behöva gå 20 m när man ska hem. Älskar att käka middag så här. Äta gott, dricka gott, sitta länge och prata och låta måltiden ta tid.

En fin dag och kväll.

Nu ligger jag som vanligt vaken i sängen med en styck snarkande sambo till vänster och en styck bebis till höger som ligger utslagen med armarna åt sidan. Den här kvällsbloggningen börjar bli en liten ritual. Ett sätt att sammanfatta dagen. Gör att dagarna blir lite mindre som en en stor gröt av liknande händelser :)

Imorgon - besök av Jonas mormors syster med man. Sedan skall jag åka till Hemtex och utnyttja ett mycket fördelaktigt medlemserbjudande. Memorera nu denna livsviktiga information gott folk, så hörs vi imorgon!

Pusspuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar