söndag 14 september 2014

Mycket vänner, lugnare bebis

God afton. Sitter och tänker på hur konstigt tiden beter sig när man inte har fasta tider. Inget jobb som tvingar in en i tydliga rutiner. Som skapar olika värden för olika veckodagar. En söndag kunde lika gärna varit en onsdag. Och en tidig morgon kan infalla på en måndag, såväl som på en lördag. Gillar det på ett sätt men på ett annat sätt är det lite skrämmande. Dagarna blir liksom konturlösa och jag kan inte riktigt skilja dem åt. Fast det är klart - helgen skiljer ju sig lite från resten av veckan. Jonas jobbar inte och de flesta är lediga och glada.

Denna helgen har vart fin. Har träffat kompisar som jag borde träffa mycket oftare. Var på kalas igår för en kompis som fyllde 30. Vi pluggade ihop på högskolan och har inte setts på evigheter. Detsamma gäller två tjejer till som var på kalaset. Så härligt att se dem och en påminnelse om att försöka hålla liv i de vänskaper man har. Det var också toppen att Anna-Vera skötte sig galant på kalaset! Strax efter att vi kommit ammade jag henne, runt kl 19. Sedan chillade och sov hon i min eller Jonas famn, samt i vagnen. Kl 01 var vi hemma och då ammade jag henne igen. 6 TIMMAR SENARE!! Efter det - sömn från 02 till 06. Helt sjukt! Annan fördel med kvällen igår var att äntligen ha en anledning att sminka upp sig lite och ta på sig något annat än mysbyxor och amningstopp :)

Idag kom en annan kompis med man och barn och hälsade på för första gången sedan Anna-Vera föddes. Också supermysigt! Fikade, snackade hus, förlossningar och valet.

Förresten så börjar lillfisen äntligen uppskatta vagnen lite mer. Hon var lite skrikig innan och då stoppade jag ner henne i vagnen och gick ut en sväng. I vanliga fall brukar det resultera i gnäll efter ca 10 minuter, men hon somnade gott och sover fortfarande - nästan 2 h senare. Happy, happy!


Puss på er alla och tack för idag. Nu ska jag kolla in valresultatet, amma och sedan hoppas jag att John Blund kikar förbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar