fredag 19 september 2014

Graviditet, förlossningar, moderskap, politik

En skön dag. Eftersom både jag och Anna-Vera är morgontrötta låg vi och drog oss i sängen. Hade ett långt telefonsamtal med min gravida vän Lisa. Vi pratade graviditet, förlossningar, att bli mamma och politik. Och att vi ska starta en pod! (Så att alla kan höra våra fantastiska samtal)

Sedan bar det av till stan för lite fika med Emma. Vi gick till Espresso House där jag till min stora lycka upptäckte att det fanns sojalatte! Jag älskar latte (men äter ju inte något med mjölk i pga bebis) och har slängt lystna blickar mot Espresso House när vi varit inne i stan. Och nu kan jag dricka det! Ok, det var inte lika underbart som en vanlig latte, men helt klart godkänt!

Efter fika strosade vi en snabbis på stan och sedan drog vi hem till Emma där vi pratade graviditet, förlossningar, att bli mamma och politik. A-V bidrog inte direkt till samtalet utan låg mest och sög på sin napp med trött blick.

Väl hemma var det dags att ge lillan ett bad. Hennes hår blir typ lockigt och helt crazy när hon badar. Undrar om det kommer bli lockigt... Just nu är det rakt i torrt tillstånd. Jonas gjorde korv stroganoff med Oatlys matlagningsgrädde. Supergott och livet utan mjölk känns allt mer uthärdligt när man hittar alternativen!

Nu ligger vi i våra sängar. Jonas med sin iphone, jag med min dator och Anna-Vera ligger med armarna rätt ut åt sidorna och sover gott.

Nu ska jag också sova gott...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar