onsdag 24 september 2014

Pust



En seg dag. Känner mig helt slut och som att all färg försvunnit från mitt ansikte. Idag har Anna-Vera varit krävande och ganska missnöjd. Ok, jag vet att det finns de som har det värre med kolikbarn och så! Men nu utgår jag från mitt läge och hur vi har det. Hon verkade ha massa magont ikväll. Tog med henne på en biltur vilket lugnade ner henne lite. När vi kom tillbaka runt kl 20 ammade jag henne. Hon brukar äta vid denna tid och efteråt brukar hon komma till ro för natten. Men inte ikväll. Hon har inte vart hysterisk eller så, men hon har gråtit, stånkat och frustat. Spänt upp kroppen och tagit i så hon blivit röd i ansiktet. Blev lite lugnare när jag lade henne på min axel, men annars var det inte mycket som var bra. Och då kommer det vanliga ältandet. Vad har jag ätit idag? Vad kan hon ha reagerat på? Skitjobbigt när man alltid känner att det är mitt fel när hon mår dåligt. En av de stora nackdelarna med att amma om ni frågar mig. Att det jag stoppar i mig kan påverka henne så mycket. Vet inte ens om det beror på något jag ätit eller om det helt enkelt bara var en dålig dag... Hur som helst så fick jag inget gjort idag. I vanliga fall brukar jag kunna göra lite saker på kvällen när Jonas och Anna-Vera ligger och myser i sovrummet. Typ duscha, slänga i en tvätt, baka eller bara röja runt lite. Den stunden gör mycket för mig och jag samlar kraft. Så när jag ägnat en hel dag med bebis i bärsele, bebis i vagn, bebis jämte mig i sängen, bebis i famnen, bebis vid bröstet och sedan inte får denna välbehövliga paus, blir jag helt slut. Dessutom är Jonas sjuk och jag vill därmed inte att han ska ta för mycket i henne då hon redan vart lite förkyld. Så nu längtar vi till friskare tider.

Blev inga bilder tagna en dag som denna. Lägger i stället upp bilder från gårdagen då vi gick på promenad i Tvååker med Li och hennes två barn Alice och Sixten. Var härligt och jag älskar när luften är så där kall och klar som den var igår. Jag och Li pratade i alla fall om att träffas tisdagar och gå en promenad med vagnarna. Låter bra tycker jag!

Imorgon hoppas jag på att hinna moppa golven och baka drömmar. Är sjukt baksugen för tillfället!

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar