söndag 21 september 2014

Lekrum och amningsrum

Amningsrum 
Varning - amning pågår!
Sitter i mitt "lekrum". Det går även under namnet "kontoret" och "rosa rummet". Det är helt enkelt ett lekrum där jag kan ha allt som jag gillar. Musikgrejer, studio, måleri, tidningar, skor och massa annat sköj. Eftersom datorn är där, så blir det även ett kontor där räkningar betalas och viktiga papper förvaras. Och så är väggarna rosa. Därav dessa tre namn. Får väl också nämna att Jonas också har ett lekrum - verkstan i källaren. Jaja, hur som helst. Sitter och lyssnar på "Fredagspodden" med Hanna och Amanda. Mysig podd som jag har lyssnat mycket på sedan Anna-Vera föddes. De är så himla öppna och därför känns det lite som att man känner dem och att det är två kompisar man lyssnar på.

Jag och min kompis Lisa har länge pratat om att vi borde göra en podd. Tror att det skulle passa oss perfekt! Och nu är den perfekta tiden. Jag är mammaledig och snart kommer Lisa också att vara lite ledig. Så snart slår vi nog slag i saken!

Idag fick vi besök av Jonas mormors syster Inger och hennes man Rune. De är supergulliga och ville se hur vi har det i huset. Och Rune hjälpte oss att få igång vår diskmaskin som vi trodde va kaputt. För ett par veckor sedan stod jag i köket och bredde mackor, då jag upptäckte att det kom upp vatten ur golvet. Magen knöt sig och jag såg för min inre syn hur vi fick riva ut köket pga omfattande vattenskador. Nu var det inte så farligt och läckan hade precis skett så vi kunde lösa det. Men maskinen verkade inte funka längre. Men tydligen gör den alltså det. Tjoho!

Sedan drog jag till Kungsmässan med A-V. Hon kräker som om det inte fanns en morgondag och behovet av typ haklappar är akut. Så jag bunkrade upp med sådana. Och så blev det ett par mössor i stretchtyg som hon kan ha nu när det blir lite kallare. Jag gillar att gå på Kungsmässan nu när jag har barn. Det är luftigt och smidigt och dessutom finns ett amningsrum, vilket är toppen. Där kan man i lugn och ro amma och byta blöja utan att reta upp någon sur gubbe som får rysningar av tanken på att ett naket bröst skulle befinna sig i hans närhet. Dessutom är det ljust och härligt i amningsrummet, vilket gör att det blir en behaglig stund att sitta ner!

Nä hörni, roligare inlägg än så här blir det inte. Nu ska jag förflytta mig till sovrummet! Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar