måndag 25 juli 2011

Klarbär, blåbärspaj och hysteriskt samtal



Jag vill tacka Jonas som lyckades få mina ben att se superlånga ut på denna bild.
Tack, tack!
Jonas, Beata och Tompa
Jag fortsätter min uppdatering efter mina Internetlösa dagar. När vi var i Veddige var det inte bara svamp som plockades, utan även klarbär. Hjälpte mamma att rensa trädet från alla bären. Tänkte åter på hur skönt det är att vara i naturen. På väg upp till Strömstad hämtade vi upp Jonas kompis på Orust. Där bjöds vi paj, gjord på nyplockade blåbär. Idylliskt värre! Och utsikten var fantastisk...

Haha, nu ringde Jonas just. Han är ute och fiskar makrill och ringde bara för att berätta att de fått lite fisk. Då fick han napp, så samtalet blev extremt kort:

J: Hallå.
E: Hej.
J: Vi har fått lite makrill här.... (tystnad)...
E: Jaha, kul!
J: ..... (tystnad).... JAG HAR FÅTT NAPP!! HEJ DÅ ELIN, HAHA, HEJ,HEJ.... (klick!)

Hihi, flummigt samtal...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar