måndag 18 juli 2011

Helgrapport och svampplockning

Me and sis nu i helgen
Min syster har skrivit en redogörelse för vad som went down this weekend. Vilket är bra. För då slipper jag :) Det är bara att gå in på hennes blogg, närmare bestämt HÄR om man är nyfiken på det! Idag hängde jag med en cool bebis och hennes coola morsa. Li (modern) och Alice (bebis). Li försåg mig med mat och testade sin kaffekvarn som hon fått. Kaffet smakade gott, men var svagt (ifall någon kissade på sig av nyfikenhet).

Och i eftermiddags - svampplockning. Älskar't! Det är så underbart att bara traska fram och tillbaka i skogen, med blicken fäst i marken. Nästan lite teurapeutiskt. Tankarna fick vandra fritt. Och jag tänkte när jag gick där, att hela ens kropp verkar känna att den är i sitt rätta element. Som att den mår fantastiskt av att balansera på stockar och sten. Av att andas in doften av bark, svamp, fuktiga löv och mossa. Av att se solljuset silas genom trädkronorna och strösslas över marken. Och så är det väl något väldigt ursprungligt i att gå runt och samla mat. När det glimmar till av gult i slänten blir man så löjligt glad! Fastän det finns ett kylskåp fullt av mat därhemma.

Svampplockning - älskar't.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar