onsdag 6 juli 2011

Gubbattack!

Det blev lite bad och fika vid Delsjön med Anna och hennes brorson. Badade två gånger! Bravo Elin!
Glömde ta bilder. Den enda bilden jag tog var på skylten nedan. Tyckte att den var lite rolig. Den stod på en ganska stor grusparkering. Jag såg framför mig hur folk som åkte dit inte kunde låta bli att börja tvätta sina bilar, just vid den skylten!


På vägen tillbaka till spårvagnen råkade vi ut för en tokarg gubbe. Ibland blir jag bara så fascinerad över hur upprörda vissa människor kan bli. Det går nedför hela vägen från sjön till spårvagnarna. Vi gick på en gemensam cykel- och gångväg. När det kom cyklister kom de i mycket hög fart. Men vi flyttade givetvis på oss varje gång. Däremot var vi osäkra på vad som gäller när det inte finns några anvisningar om man skall hålla till höger eller vänster. Min tanke var att både fotgängare och cyklister skulle hålla till höger när alla är på en gemensam gångväg. Plötsligt vänder sig Anna om och ser en cyklist. Vi säger åt hennes lilla brorson att gå åt sidan. Vi gick alla åt höger och det är då cyklisten (en sur medelålders man) freakar ur totalt. Han börjar skrika och gorma medan han närmar sig i hög fart. Och då menar jag inte att han ropade. Tänk er någon som kommer åkandes i en bil där bromsarna slutat fungera och som därför måste skrika åt folk, för att rädda deras liv. Krydda det skriket med någon som har tvingats upprepa samma sak 100 gånger och är väldigt trött på detta. Lägg till en stor dos ilska. Jag vet inte om någon någonsin har skrikit så åt mig. "MEN FAAAN HÅLL TILL VÄÄÄÄNSTER!!!!! FLYTTAAAAAA!!!!" Fullkomligt chockade sprang vi till andra sidan och medan mannen passerade skrek/muttrade han "DET VAR DÅ SJÄLVA HELVETE!!" En medelålders man som såg fullkomligt vanlig ut.

Några frågor vi ställde oss:
Hur fruktansvärt bitter och arg är man om man reagerar så starkt?
Hade han skrikit på samma sätt åt två äldre män eller två damer? (Han trodde säkert inte att vi var i 30-årsåldern)
Hur stora mängder, eller horder av människor hade han tvingats tampas med på den tomma vägen?
Hade hela hans värd rasat om han tvingats köra om oss på vänster sida?

Ingen av dessa frågor kommer få ett svar. Däremot måste jag ta reda på om man ska hålla till höger eller vänster... Eller är det någon av er som vet?

1 kommentar:

  1. Haha! Alla tycker att alla är idioter! Det är det som är det roliga.. Fattar vad du menar! knasgubbe!

    SvaraRadera