onsdag 10 januari 2018

Mördarmask och tandläkare


Lite då och då köper jag ansiktsmasker. ÄLSKAR ansiktsmasker. Speciellt ansiktsmasker som får en att se ut som en mördare :D Denna mask, inköpt på Gekås för typ 10 kr provade jag för första gången ikväll. Den skulle rengöra porer och släta ut och lugna stressad hud. Vad tyckte jag då? Det kändes bra efteråt. Tycker att huden såg återfuktad och välmående ut. Det kändes lite i huden när jag hade på den och det brukar vara ett bra tecken. Ett tecken på att saker händer. Det märks att jag har mycket bra produkter nu, för om man tar bort det röda på mina kinder så är de släta och fina. 

Herregud, håller detta på att bli en hudvårdsblogg?

Drömde förresten att jag hade hål i båda mina kinder inatt. Alltså två vidriga hål rätt igenom. Som att en zombie vart där och slitit bort hud! Antagligen för att mina kinder kvällen innan var röda och stickande varma..

Idag var jag hos tandläkaren med Anna-Vera. Hon har de senaste par veckorna pekat mot sin nederkäke och sagt att det gör ont. Igår när hon inte ville äta upp sina ananasbitar (en favorit) förstod jag att vi måste kolla upp detta. Motvilligt bokade jag tid. Motvilligt, för jag vill verkligen inte att hon ska få samma problem som mig med sina tänder. Jag hade en massa hål i tänderna under min uppväxt (+ tandställning och annat skit), det spelade ingen roll hur mycket jag borstade. Jag hade så mycket problem att jag drömde om att bli tandläkare för då skulle jag kunna laga mina egna hål. Smart unge eller hur! Hur som helst så var vi hos tandläkaren och det var bara en blåsa längst ner på insidan läppen. Så lättad att det inte var något med tänderna.

Nu ska jag ge min lilla tjej en stor kram och sedan är det bara att vänta in Mr Blund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar