måndag 22 januari 2018

Kreativ mamma




Länge, länge har jag letat efter en lampa till vårt fönster i vardagsrummet. Men det verkar vara omöjligt. Alla lampor är för små och/eller ger för lite ljus. Och sedan vi flyttade hit har det varje januari varit med stor motvilja som jag tagit ner adventsstjärnan. För då har det blivit så dystert och mörkt. Men så igår fick min kära mor en idé. Hon har tidigare gjort lampskärmar av tapetprover och kom på att vi kunde prova att göra en lampa. Jag kilade genast ner i källaren och hämtade upp några prover jag hade liggande. Jag höll upp varje prov mot fönstret för att se ljusinsläppet. En av proverna släppte in mycket ljus och hade ett fint grönt mönster med blad.

Idag kom mamma och hade gjort en testskärm av en fulare tapetbit. Och jag tycker att det blir superfint! 
Ser fram emot att se det färdiga resultatet med den andra tapeten!!

Hej hopp, vi ses imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar