måndag 8 januari 2018

Julkorts-samvetet

Nu är julen bortplockad. Tänk att man kan tröttna så snabbt på röda luvor, adventsstjärnor och julgranar. Det är som att en frisk vind flyger genom rummen och jag har inte lust att ställa tillbaka de saker som i december togs bort till förmån för julsakerna. Så jag struntar i det. Luftigt får det vara. Ljust och frääääscht.

Och så samlar jag ihop alla julkort vi fått. Alla omtänksamma hälsningar som jag varje år hänger upp på kylskåpet. Varje år dimper de ner i lådan från familj och fina vänner. Varje år. Och varje år tänker jag att NU - nu ska vi minsann skicka ett julkort med våra barn i tomteluvor.
Hur många gånger tror ni att vi skickat några? Noll!!

Men nästa år, då minsann...

Hur som helst så vill jag att alla ni som skickar ska veta att det uppskattas mycket.

Nu ska jag söööva. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar