torsdag 19 januari 2017

Träning och smoothies

Vid tiotiden lämnade jag Anna-Vera och Sigge hos mamma och pappa. Jag hade två planer för dagen.

1. Träna
2. Göra allting i lugn takt

Som jag skrivit tidigare så är tanken med att mina föräldrar har barnen en bestämd dag i veckan att jag skall få tid att utan krav och stress göra något för mig. Så idag har jag lovat mig själv att inte ha en massa saker som jag skall göra. Istället gymmade jag på Friskis & Svettis. Tycker redan att min hållning börjar bli bättre. Och musklerna verkar inte ha försvunnit helt - vilket jag nästan har befarat. Efter träningen blev det dusch och lite bastu. Nu sitter jag och dricker en löjligt stor latte i långsam takt. 
Försöker vara i stunden.
Mindfullness och allt det där...

Apropå något helt annat så gjorde jag smoothie till mig och barnen i igår. Varför gör jag inte det oftare?!
Både jag och ungarna älskar det, det är lätt att göra och nyttigt.
Denna gång blev det banan, hallon och havremjölk. Sååå gott! Och dessutom sjukt snygg färg.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar