måndag 9 januari 2017

Drömmen om radio





Förra veckan var jag och min kumpan Lisa Pedersen på P4 Halland och hängde. Vi spelade fyra låtar och snackade med Erika som var programledare. Jag bara älskar radiomiljön. Vilket härligt jobb alltså! Och det märktes verkligen att jag och Lisa i och med vår podcast har lärt oss att snacka på och hålla i en tråd (alltså inte en sytråd, utan en osynlig metaforisk ämnestråd). Stackars Erika fick typ inte en syl i vädret när vi väl var igång, haha! Jag och Lisa har närt en dröm att göra radio sedan vi träffades för första gången 1991. Men det kändes ju som en helt osannolik dröm då.

Idag känns den kanske inte lika osannolik. Fortfarande svåråtkomlig men inte riktigt lika osannolik. För nu finns det helt nya vägar att ta. Det är det som är så härligt med dagens teknik och möjligheterna med olika forum. Med våran pod kan vi skapa vårt egna lilla radioprogram utan att böna och be om någons hjälp. Det är härligt. Sedan är ju självklart drömmen om radio i allra högsta grad levande. Vi får väl se vart vår lilla pod kan ta oss...

Hej på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar