lördag 7 januari 2017

Lite allmänt tjööööt

Nä vet ni vad. Nu tänker jag bildbomba och bara tjöta lite om vad jag hållt på med den senaste tiden. Kanske mest bara roligt för mig, vad vet jag. Men å andra sidan så är väl ni läsare lite intresserade av mitt liv eftersom ni ändå läser min blogg?

Gott nytt förresten. 2016 slutade med (i kronologisk ordning) magsjuka för hela familjen och en medföljande stress att inte bli friska till julafton, en lugn jul med familjen, en liten tripp till Strömstad samt en nyårsafton med hummer, mysbyxor och Star Wars.

Magsjuka ja... Vilket jävla elände rent ut sagt! Vi har hittills varit förskonade från en redig hela-familjen-sängliggande-magsjuka. Men så där lagom en dryg vecka innan jul så hände det. Sigge kräkte ner hela mig i mammas och pappas kök (grattis mamma och pappa!) och givetvis var detta startskottet till en härlig kräkfest både hos min mor och far samt hemma hos oss. Eftersom magsjuka är det värsta jag vet efter krig och elände, så sprang jag runt hysteriskt och torkade och tvättade rent i huset. Jag bytte handdukar och lakan. Jag tvättade rent ungefär 1000 kg tvätt. Och efter några dagar var jag innerligt trött på att torka bajs och kräk från olika ytor. Och till sist - när familjen börjar friskna till och tar sina första stapplande steg tillbaka till ett normalt liv - då känns allt plötsligt väldigt enkelt. "Jag storstädar gärna hela huset, bara jag slipper må illa eller hantera diverse kroppvätskor!"
Och som i den bästa av sagor så blev slutet gott. Vi var alla friska (om än något omtumlade) på julafton. Halleluja och allt sånt.

Mellandagarna fördrevs med hetsätning av godis och mat, sällskapsspel, häng med syrran och kusinerna och ett litet besök på 4H-gården i Stättared där det åktes häst och vagn. Stättared har förresten blivit ett ställe där vi hänger ofta. För ett par dagar sedan var vi åter där då vi hade besök av Jonas vän med barn. Otroligt mysigt ställe och barnen älskar djuren!

Ett par dagar innan nyår packade vi Toyotan till bredden (för det är så full bilen blir när man har småbarn) och for till Strömstad. Blev mest häng hos Jonas syster - vilket alltid är mysigt! Mitt på dagen på nyårs afton fyllde vi åter Toyotan till bredden och åkte hem till Veddige igen. Med oss hade vi två fina humrar som vi fått från Jonas mormors syster Inger (memorera nu den kopplingen). Vi lade ungarna på kvällen . Sedan lade vi oss framför tv:n, iklädda myskläder och med varsin gratinerad hummer på tallriken och kollade film. Helt perfekt! Vi såg ca 2 fyrverkerier från vårt fönster. Alltid nåt...

Nu är jag supertrött och dessutom jättetorr om läpparna. Måste leta upp et cerat samt borsta mina tänder. Önska mig lycka till.

Nedan - lite blandade bilder!
Tomtebarn hos gammelmoster på julafton
Anna-Vera och kusinerna från Skåne
Ca 50 försök att ta en fin familjebild framför granen. Detta var det bästa.
Bara älskar denna klänning!
Jonas glittriga tomtedräkt och vita, svallande skägg påminde oroväckande mycket om Coca Cola-tomten
Häst och vagn i Stättared
Mellandagsmys i Strömstad
Lek med kusinerna i Strömstad
Sigge matar masvin. Fast egentligen var han sugen på att ta basilikan själv.
Hummerlyx!
Stättared








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar