måndag 30 mars 2015

Pengabrist

Pengarna rullar inte in som de ska.
Det går inte bra nu.

Föräldraledighet innebär haltande ekonomi. I alla fall för oss. Men jag tror att fler upplever detta.

Aldrig någonsin tidigare har jag studerat priserna i mataffären så noggrant som nu. Aldrig tidigare har jag stått vid hyllorna med krossade tomater och letat upp de som kostar minst. Aldrig tidigare har jag stått på bensinmacken och planerat hur mycket jag egentligen behöver köra innan nästa utbetalning. "Räcker det att tanka för 50 kr? Ja, jag behöver typ inte köra någonstans på två veckor..." (kanske låter som ett icke-problem för någon som bor i en stad, men det är relevant om man bor på landet). Om bil, vitvaror eller annan viktig utrustning krånglar får jag ont i magen. Och 100 kr känns i slutet av månaden som en förmögenhet.

Ett annat tecken på att det sinar i kassan oroväckande fort varje månad är att man börjar se sig omkring i huset efter vad som kan säljas. Förra veckan rensade jag garderoben. Tog väl bort ca 2/3 av innehållet. Detta skall nu säljas. Min syster hjälpte mig igår att starta en sida på Tradera. Så nu skall skiten bort!

Pengarna skall rulla in.
Det skall gå bra nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar