söndag 30 september 2012

Sockerrus och fina råvaror

Orkar egentligen inte blogga idag. Fast nu gör jag det ändå. Tänkte lägga upp bilder från dagens aktiviteter, men pissmobilen dummar sig. I stället blir det en helt omotiverad bild från förra sommaren när jag och Jonas sitter på Kråkans Krog i Mölndal.

Idag kickstartade jag dagen med en frukost bestående av en stor latte samt en pecanötsbulle. Med ett rejält sockerrus i kroppen åkte jag och Jonas till Veddige och jag drack ännu mer kaffe hos mor och far. Sedan plockade jag och mamma svamp. Sedan fick jag en jävla massa björnbär av min moster som hon plockat i sin trädgård. Sedan fick jag sallad från mammas trädgård. Med detta nya stash från naturens skafferi, begav jag och Jonas oss hemåt. Väl där omvandlades svampen till stuvning på mackor i ugn. Det serverades med mors sallad. Efteråt tog vi varsin nygräddat björnbärsmuffin. Och nu står det björnbärssylt och svalnar på altanen.

Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar