lördag 8 september 2012

Släkt

Här har ni en liten bit av mitt släktträd. Smålänningar. Mycket guldsmeder. Rätt kul med tanke på att mamma höll på med smide förr och ville arbeta med det. Bland alla namn i släktträdet fann jag en herre, vars namn fick mig att jubla:
1. Vad för namn är Calixtus?!! Låter som en romersk kejsare eller nåt...
2. NAPOLEON!!!??? Hahahaha!! Kanske man skall inspireras av när man får barn. Om man får flera söner kan de ju exempelvis heta Napoleon, Ceasar och Farao... Eller "Nappe", "Cisse" och "Farre". Nappe låter förresten som någon som hänger med kungafamiljen...

Jaja, nog om det. Tittade även på gamla fotografier på random släktingar som vi inte kunde identifiera. Det enda jag kunde konstatera var att de flesta såg rätt läskiga ut. Till och med barnen ser ut som de är hämtade ur någon skräckfilm. Man bara väntar på att de ska uppenbara sig i rummet och stå och stirra på en med tom blick. Det blir ju inte mindre freaky när någon har ritat kors på vissa av bilderna....
Visst ser ungen med hästen livsfarlig ut! Som att han kommer att ge sig på dig på kvällen när du somnat. Och mannen på översta bilden ser ju så bister och sträng ut att jag nästan får impulsen att niga, ta i hand och börja tilltala folk med "ni", "Fru" och "Herr" när jag ser honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar