måndag 23 november 2015

Nu håller vi tummarna

God förmiddag! Nu är det på't igen. Hoppas på att någonting skall ha hänt i alla fall. I lördags kväll hade jag en sammandragning som pågick och pågick. Magen var stenhård oavbrutet i 4-5 timmar. När jag legat i sängen med värmekudde i typ 3 timmar började jag undra om detta var normalt. Det gjorde inte ont, men jag tyckte att det var konstigt att det inte släppte emellanåt. Så jag ringde förlossningen. Hon tyckte att eftersom det inte gjorde ont eller blödde eller nåt, så borde det inte vara någon fara. Två alvedon och försöka sova. Tog alvedon men kunde absolut inte sova. Somnade till slut. Vaknade vid fyra - stenhård mage och lite molvärk. Somna igen. Vaknade igår och allt kändes lugnare. 

Dagen förflöt utan större mankemang. Sen på kvällen började det spänna igen. Alvedon igen. Svårt att somna igen. Men till slut gick det. Vaknade vid kl 3 av att magen var stenhård och det värkte. Pågick i över en timme. Konstant värk och stenhård mage. Samtal till förlossningen igen (de måste vara trötta på mig haha). Samma råd som igår. Lyckades somna om trots att det molade och spände. När jag vaknade i morse var magen fortfarande lite spänd.

Vad vill jag ha sagt med detta rabblande? Jo, att jag hoppas att all denna magaktivitet har gjort lite nytta på livmoderhalsen.

Nu är vi strax framme vid sjukhuset. 

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar