måndag 6 juni 2011

Patrik Isaksson? Naäääee....




Man kan tydligen ha getter i stället för hund

Vilken helg! Vilket väder! Igår tog jag och mannen en sväng till Delsjön. Det är ju omöjligt att stanna inne i denna hettan! På kvällen var det festivalstämning i Mölndal. En stor scen, dansbana, hoppslott, stånd med spunnet socker och annat smått och gott var på plats. Och likaså en beundransvärd skara Mölndalsbor. Vi tog en termos kaffe, filt, kakor, dagens tidning och slog oss ner i gräset. Där lyssnade vi till en Patrik Isaksson som var beklämmande dålig. Jag brukar inte gilla att kritisera artister för hårt. Har ju själv en gång i tiden blivit kritiserad av människor, så jag vet hur tråkigt det är. MEN. Tyvärr Patrik. I och för sig har jag aldrig vart förtjust i vare sig din röst eller din musik. Men det var inget bra uppträdande. Jag och Jonas satt båda och önskade att vi hade medtagit varsin skämskudde. Patrik sjöng inte en enda hel låt, utan ängnade sig hälften av refrängerna åt att skrika åt publiken "KOM IGEN NUUUU!!! SJUNG MEEEED!!! ÄVEN NI BORTA PÅ KULLEN!!!! Problemet var bara att typ ingen sjöng med. Alla kändes allmänt ointresserade. Och tillslut var det bara jobbigt i största allmänhet när han för säkert tjugonde gången började skrika...

Men efter det äntrade Markolio scenen och det är ju omöjligt att inte bli glad då. Så efter lite crazy hits for kids-musik drog vi oss hemåt. Solmosiga, trötta, nynnades på "värsta schlagern" och med ett forcerat KOM IGEN NUUUU ringande i skallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar