torsdag 16 juni 2011

Arvikafestivalen - förundersökningen fortsätter...

Jag fortsätter kolla igenom utbudet i årets upplaga av Arvikafestivalen. Konstaterade att jag inte kände till den största artisten. Alltså den artisten vars namn står överst i stora bokstäver :) Aphex Twin heter han och han har tydligen betytt mycket för den elektroniska musiken och inspirerat många andra artister. Kollade in några av hans låtar. Vissa saker var lite mer lugna och hemliga, andra förde mina tankar till perioden då jag lyssnade på Prodigy. Speciellt låter "Come to daddy" som ett lite mörkare prodigy. Tycker jag. Tyckte mig även känna igen en sekvens ur videon till den låten. Tror nog att han vart nominerad till något musikpris, typ grammis en gång i tiden, för just den sekvensen har jag nog sett i ett sådant sammanhang. By the way så tycker jag att just den musikvideon är lite creapy. För att inte tala om det eskalerande psyco-skriket mot slutet. Anyhow, så kan han nog bli intressant att se live. Mer info om Aphex Twin (och även "Come to daddy"-videon) finns HÄR

Sen hittade jag även denna härliga remix, gjord av herr Aphex Twin:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar