tisdag 12 april 2011

Positivt tänkande







Igår konstaterade jag och Jonas att man ska försöka hitta flera saker i livet som man mår riktigt bra av. Helst både små enkla saker och lite mer avancerade. Sen ska man se till att få in de enkla sakerna i vardagslivet. Och de mer avancerade sakerna ska man försöka göra oftare. Jag tror att i alla fall jag skulle bli lite lyckligare om jag försökte tänka så här. Mer feelgood! Att identifiera bra saker och vara närvarande när de inträffar. Exempel på en enkel bra sak för mig är första koppen kaffe på morgonen och att lyssna på morgonradio. En mer avancerad sak för mig är tex måleriet och musiken.

Vet inte om jag får fram det jag vill ha sagt. Egentligen handlar det väl om positivt tänkande. Men det är ju inte att underskatta! Eller?....

Och nej - det är inte sol i Götet. Bilderna är från i lördags när jag satt utanför Maries lägenhet och väntade. Här regnar det. Men eftersom detta var ett positivt inlägg så väljer jag en solig bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar