onsdag 30 mars 2011

Sushi på Salfjället










Efter jobbet mötte jag upp Jonas vid Salfjällets fot. Han hade köpt sushi och vi trampade upp för den sjukligt branta backen, ända upp till utsiktsplatsen. Det är så himla härligt att sitta där och titta ut över Mölndal. Jag trodde aldrig att jag skulle säga så här, men jag gillar Mölndal. Känner alltid att jag vill försvara denna ort. Den är inte perfekt. Inte tillräckligt mycket stad, men inte tillräckligt mycket landet. Det är det jag gillar. Mölndal kräver inget av mig, och jag kräver inget av Mölndal. Ömsesidig acceptans.

Vi åt sushi och pratade om att dalen en gång i tiden var fylld av vatten. Jonas trodde att det rent av har varit en fjord. Mölndalsfjorden.

Men guud, vad jag låter P4 nu! Sitter här och berättar om bygden och dess historia. Jag börjar väl bli vuxen. Fyller ju trots allt 30 år snart...

2 kommentarer:

  1. Hehe... Jo, Safjället (som det ju heter) är ett bra ställe att hänga. Mitt favvospår där jag hängde så gott som dagligen när jag gick på Chalmers.

    Sushi är fint, fördelen med Mölndal. Varberg har inte så bra utbud och Getinge ska vi inte tala om ;)

    SvaraRadera
  2. Just det, inget "l" i Safjället, glömmer hela tiden bort det. Menar du att det inte finns obegränsat med sushi-restauranger i Getinge!!? Jag är chockad... ;)

    SvaraRadera