lördag 16 maj 2015

Gravid


Yes. Jag är på smällen. På tjocken. Havande. Dräktig. I välsignat tillstånd (vem kom på den knäppa synonymen? Känner mig inte som att jag är ett dugg välsignad).

Anna-Vera blir storasyster om lite mer än 6 månader. Känner massa olika saker inför detta. Glädje, skräck, spänning, oro, lugn och mycket annat. Men det är bara att bearbeta tankarna på ännu en graviditet, förlossning och att ha en nyfödd samt en på 16-17 månader. Kommer givetvis att fixa detta!

Så hur fortgår denna graviditet so far? Är nu inne i v 12 men ser ut som att jag är i vecka 25. Magen exploderade ganska hastigt och det är ingen idé att försöka dölja den. Jag mår rätt illa. Dock mår jag som bäst morgon/förmiddag. Så det där med morgonillamående gäller inte mig. Drabbas också av plötsliga trötthetsattacker. Lite tuffare denna gång eftersom man har en 10 månaders unge att ta hand om. Ska bli ljuvligt nu när Jonas snart har sommarlov!

Jaja, ni får väl följa min graviditet här på bloggen då.
Nu skall jag städa upp i kaoset här hemma.

Puss & Kram från en gravid jävel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar