lördag 1 november 2014

Gnagare vs Elin och Jonas 4-3 (matchen avgjord)

Jag måste ju givetvis berätta hur det har gått med denna hisnande berättelse om människans kamp mot naturens djuriska krafter. Hur har det gått med gnagandet? 

Problemet fortsatte efter att jag skrivit senast. Fällorna vi gillrade tog död på mus efter mus, men ljudet fortsatte. Typ kvällen efter mitt senaste inlägg ang detta hördes ett svagt ljud från dörren. Jonas sparkade i dörren. Tystnad. Tystnad. Tystnad. En kvart senare - gnagande I SOVRUMSVÄGGEN!! Bakom våra huvuden. GAAAH!

Där och då tänkte jag att jag ger upp. Gnagare vs Elin och Jonas 1000-2.
Men skam den som ger sig. Fler fällor gillrades och minsta ljud motades bort med stampande i väggar. Fick tips av en bekant att köpa Silverline. En dosa som kopplas in i väggen och avger ljudimpulser som inte vi hör men som möss och råttor avskyr. Så jag köpte en sådan. Och vet ni vad - nu har vi inte hört något mer gnagande! Möss hittar vi fortfarande i fällorna, men ingen tuggar på vårt hus!

Så - jag antar att vi går ur detta slag som vinnare. Hurra. Hurra. Hurra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar