måndag 27 januari 2014

Måndagar




Måndagar. Dessa gråklingande, händelsefattiga dagar. Jag vet att många ogillar tisdagar, men måndagar är verkligen min sämsta dag i veckan. Det är en hel arbetsvecka innan man får ta helg igen och man har fortfarande föregående helg i färskt minne.

Trots det har dagen varit rätt smärtfri. Tiden gick fort på jobbet. Och när jag kom hem stod min kära fästman vid spisen och stekte torsk.

Rosa tittade med sorgsen blick på läckerheterna, smärtsamt medveten om att hon åter kommer få äta torrfoder till kvällsmat. Men på fredag får du vispat ägg igen Rosa!

Resten av kvällen - kolla på Vänner och käka Snickersglass.


Så där. Då har ni koll på min helt menlösa måndag. Memorera nu detta tills nästa gång, för då blir det läxförhör!!      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar