onsdag 28 december 2011

I'm Back!



Nu är jag tillbaka efter en kanske onödigt lång paus. Men julen har vart så lugn och skön. God mat. Lite spel. Lite klappar. Pepparkakor med ost. Glögg. Tittat på Sunes jul. Gått in i matkoma. Kommit ur matkoma med hjälp av promenader. Slappat. Och i vanlig ordning gått in i rollen som tomte.

Men framför allt - jag har fått kunskap om en för mig tidigare helt okänd norsk jultradition. Jag presenterar KRANSEKAKE! En slags pyramid av biskviliknande ringar (se nedre bilden) som man pryder med norska flaggor, smällkarameller och annat gött. Hade aldrig hört talas om detta, men så fick vi en på självaste julafton av Jonas norska pappa! Jag tyckte att den såg torr ut, men den var faktiskt riktigt god. Så nu har jag tilltugg till kaffet ända tills nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar