torsdag 4 januari 2018

Universum och hudvård

Två minuter i tolv.
Trodde ni att jag redan gett upp? Nänä... Det är sent på kvällen som mina tankar vandrar fritt och fingrarna hoppar som snabbast över tangentbordet. Klockan 23:58 finns det inget jag MÅSTE göra. Inget som pockar på min uppmärksamhet. Det är då min fantasi får fritt spelrum och det är då världen känns lite mer mystisk och speciell.

Världen är förresten galet speciell. Jag är för tillfället helt insnöad på rymden och håller på att titta på en dokumentärserie om just rymden. Och att vår jord kan existera i det skick den är idag och att vi kan vandra på den är helt fantastiskt. Det är resultatet av en rad lyckosamma händelser och tillfälligheter och om något varit annorlunda i tid och rum så hade jag inte legat i min säng och skrivit detta, och ni hade inte läst det. För inget av detta hade funnits.

Att tänka på universums storslagenhet. Hur oändligt stort det är. Hur farligt. Hur vackert. Det ger mig en liten känsla av andlighet och magi. Och det är något jag verkligen vill ha mer av just nu. Så jag tänker fortsätta att tänka på det.

Hur som helst, ikväll när jag var på affären hämtade jag ut ett paket med produkter från Skincity. Jag är helt tokig i hudvård! Antagligen för att att jag alltid haft problem med min hud. Då söker man ständigt efter den produkt som bäst kan hjälpa en. Och nu ligger en kartong i köket med massa spännande produkter som jag helt enkelt får öppna imorgon. För jag hann inte ikväll. Kanske gör ett inlägg imorgon om produkterna jag köpt, ifall det av en händelse är någon hudvårdsfantast som läser.

Hej då, vi ses imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar