torsdag 11 januari 2018

Att få dricka kaffe ifred

Idag blir det inget avancerat inlägg. Klockan är tolv och jag är trött som ett as.
Idag var barnen på förskolan för första gången sedan en och en halv vecka innan jul. Då passade jag på att sitta vid köksbordet och ta en kopp kaffe och några pepparkakor i lugn och ro. En omöjlighet när barnen är hemma. Vanligtvis hinner jag ta två klunkar kaffe innan det händer något som kräver min uppmärksamhet. När jag INTE har en varm kopp kaffe som jag vill avnjuta så leker barnen på helt själva utan problem. Men det är som att de har en radar och så fort de hör drycken hällas upp kommer de springande. Det slutar varje gång med att jag glömmer kaffet och sedan måste köra det i mikron. Så den lilla pausen på 30 minuter var löjligt härlig. 

Nä, vet ni vad - den lilla notisen får räcka. Lovar att vara mer engagerad imorgon! 

Gooonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar