fredag 12 januari 2018

Musikglädjen och kampen mot stöket

Idag fick jag nog. Möblerade om i barnens lekrum som alltid ser ut som ett världskrig. Rensade upp och tog bort leksaker ochgjorde superfint. Nöjd och belåten backade jag ut ur rummet. När jag sedan blickade ut mot kök och vardagsrum insåg jag att kriget nu utspelades i resten av huset. Medan jag hade städat hade barnen gjort sitt bästa för att riva upp alla kuddar och täcken och flytta stolar fram och tillbaka. KAOS. Pust.

Insåg att slaget var förlorat och istället för att surt börja städa, hjälpte jag barnen att göra en hinderbana där de kunde hoppa omkring. 
Ni vet. If you can't beat them, join them.

Ikväll var jag hos mina låtskrivarvänner Emma och Bjarki. De är ju även mina vanliga vänner men vi brukar skriva och spela in musik ihop. Att sitta med dem och lyssna, sjunga, justera stämmor, fnula på text och bara vara i musiken är helt underbart! Och jag får så mycket kreativ energi utav detta. Så när jag kom hem borde jag egentligen gått och lagt mig (eftersom Sigge somnade kl 18.15 ikväll och antagligen kommer att vakna okristligt tidigt imorgon), men i stället var jag TVUNGEN att gå ner i källaren och skriva klart ett par låtar. 

Så många gånger jag tänkt att jag inte orkar med musik. Att det skapar en stress. Och det kan det göra. I vissa sammanhang. Men nu. Så här. Ikväll. Då ger det liv!

Puss på er och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar