söndag 21 januari 2018

Den hemliga rummet

För några dagar sedan lade jag upp denna bilden på min instagram. Det är ett av rummen i våran källare. Dörren till detta rum hålls alltid stängd för min mentala hälsas skull. För det är ju ett KAOS som lever sitt eget liv därinne! Och lämnar man dörren öppen kommer det sakta att smyga sig ut och sprida sig vidare till de andra rummen. Det är så det jobbar, ungefär som ett virus. Så dörren har alltså hållits stängd. Out of sight - out of mind och allt det där...

Men så plötsligt. För några dagar sedan. Då gjorde jag det. Jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren och tittade rätt in i mitt eget lilla inferno. All denna skit. Allt detta som jag inte använder/behöver/vill ha. Fy vilket slöseri av plats och av energi! För sådant här tar min energi. Bara vetskapen om att det finns i mitt hus gör mig arg och matt. 

Och det börjar sakta men säkert framgå vad 2018 ska vara för mig. 2018 verkar vara året då jag blir en doer. Och en doer står inte bara och tittar på och funderar och tvekar. En doer GÖR. (Ifall någon var lite svajig i sin engelska)

Så nu är jag i full färd med att lägga upp annonser på Tradera och att lägga kläder i påsar som ska till second hand butiker!

Att rensa är fan livet. Det är egentligen inte mycket jag behöver för att vara go och gla. Lite ordning bara. Och lite musik. Och lite bra tv-serier, fina vänner och lite humor. Och god mat. Och lite tårta... nej, mycket tårta!

Goooonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar