lördag 14 januari 2017

Koppar, yoga och barnkläder

God eftermiddag.

Barnen sover och jag sitter med en kopp Nespresso kaffe (nej, jag är inte sponsrad). Älskar mina nya koppar från Rörstrand (nej, jag är inte sponsrad). Håller på att typ tömma vårt hem på saker. Mycket stressande för min käre sambo som gillar saker. Men jag känner att för mycket grejer stressar mig och då är ju en finfin lösning på detta problem att inte ha för mycket grejer. Så nu är det bara några saker som får vara framme på hyllorna i köket. Mina nya koppar tillhör dessa mycket privilegierade prylar.

Imorse var jag på yoga. Guuud, vad stel jag har blivit! Vilket självklart är ett tecken på att jag behöver denna träningsform. Går dock på Friskis och Svettis och yogan där är mer grundläggande. Det passar mig just nu då min enda erfarenhet av yoga är de mest enkla övningarna. Men jag skulle verkligen vilja fördjupa mig i det och då kanske jag söker mig någon annanstans. Men nu blir det friskis ett tag. Dessutom är deras lokaler i Varberg superfräscha. Gillar detta gym skarpt.

Sedan tokshoppade jag kläder till barnen. Hade presentkort och öronmärkta pengar för detta ändamål. Blev en fyndfest på diverse reor. Om ni tycker min shopping är det tråkigaste på jorden så får ni nu blunda och skrolla neråt - fort som attan!

Till Anna-Vera blev det detta (plus en vit tröja):
 Och till Sigge blev det detta:
Jag är verkligen den klassiska mamman som har fint klädda barn men som själv ser ut som ett ras. Men det är väl så det blir antar jag. Man hämtar väl upp det när barnen blir lite större.

Nä nu får jag väl väcka Anna-Vera och Sigge, annars somnar de aldrig ikväll.

Kram på er alla fina läsare (gud vad jag saknar emojis när jag skriver på datorn)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar